Julafton

Idag är det julafton men .. varför är det alltid så tråkigt? Varför kan vi inte fira jul med hela släkten? Nejnej .. vi ska sitta där o glo på någon person som sjunger usla julsånger på tv .. helt ensamma. TRÅKIGT!!! Varför sitter man och längtar till julen hela året? Föresten varför ska man fira jul med familjen för? Kan man inte fira jul med kompisarna istället, mycket roligare!

Den här dagen började med att jag vaknade klockan 9.00 och tvingades upp för att äta GEMENSAM frukost bestående av en macka med julskinka på (spy) sen satte sig alla och väntade på att vi skulle öppna julklapparna (ja vi öppnar dom på morgonen.) Jag fick huvudvärk p.g.a att mina brorsor började bråka .. som vanligt.
Jag fick mest kläder och pengar.
Senare på dagen åkte vi hem till mormor och morfar för att äta julmiddag och öppna paket där. Vi såg Kalle Anka klockan 15.00 (som vanligt) och Karl-Bertil Johnssons julafton klockan 19.00 (som vanligt.) Jag tror att jag höll på att somna eftersom att mamma satt och sa: Hallå Kajsa?? hela tiden. Tills sist åkte vi hem och nu sitter jag här .. vid datorn.

God Jul och Gott Nytt År på er allesammans ..

Kommentarer
Postat av: Emma

haha vi gör exakt samma som er, firar jul hemma med paket sen åker vi iväg ;D

2007-12-25 @ 22:53:23
URL: http://emmabergmans.blogg.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0