Fredag - äntligen helg

Dagen började 8.10 med biologi. Jag brukar tycka att det är jättetråkigt men idag tyckte jag att det Bengt berättade om nervsystemet och hjärnan var riktigt intressant. Jag koncentrerade mig HELA  lektionen vilket är mycket ovanligt av mig på senare tid. Kan bero på att man vanligtvis börjar lida av tristess efter 15 minuter.

SO:n idag var riktigt kul. Jag brukar avsky 'Land, stad och växt' men idag var det riktigt roligt. Jag, Johannna, Moa, Robin och Chrille var i samma lag och vi ägde sönder. Vi hade mutat poängivaren Gabbe så vi fick liite extra "stilpoäng" ibland. Sen fick vi också rätt för Bart Simpson i kategorin historisk personVi vann såklart !!

Nu tänker jag inte tråka ut er mer med att berätta vad som hände mer på lektionerna eller vilka lektioner vi hade eftersom att de flesta som läser min blogg går i min klass eller på min skola och ingen av dom är nog speciellt intresserade.

Vi har nu också bestämt vart vi ska åka på klassresa. Det blir till Göteborg i två dagar. Första dan blir det Liseberg och andra dan shopping. Vi åker tåg dit och hem. Det ska bli riktigt kul.

Nu ska jag skriva min Inne och Ute lista på saker som har varit "inne" i veckan att göra eller som har hänt eller saker som ingen har gjort eller som inte har hänt och som då kommer att hamna i "ute" spalten. Lite krångligt men jag tror ni förstår. Denna lista kommer att finnas i min blogg varje fredag.

Inne i veckan:                                                        Ute i veckan:
Land, stad och växt                      Saker som försvinner 

Blå himmel                                  Varma mössor
Att öppna fönster                          Lång väntan på skolmaten


Efter skolan idag följde jag med Alexpalex upp på stan för att hjälpa honom att köpa födelsedagspresent till hans pappa. Inne på Claes Olsson hittade jag en sandpapperkloss som jag aldrig hade sett förut så jag sandpapprade min näsa litegrann liksom bara för att .. testa .. Jag fick ett rött märke på näsan som Alex mobbade mig för -.-
Dagens bild: Den här fina balkongen(?) hittade jag i tekniksalen. Den var byggd av (säkert över 100) glasspinnar och lim. Den var väldigt stabil och hållbar, gick inte ens sönder om man stampade på den (ja, jag testade).

image23



Trevlig helg / xoxo   

Kommentarer
Postat av: moa,

men jag tkr maten denna vecka har varit helt okej faktiskt. och det är ovanligt!

2008-02-29 @ 18:42:24
URL: http://www.sundelius.blogg.se
Postat av: ida

vi stampade sönder den sen -'-

2008-03-01 @ 00:36:25

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0