Torsdag - flugan

Jag har inget att skriva idag, så tråkigt att skriva vad som hände i skolan eftersom att de flesta som läser min blogg var där. Så här kommer en gammal uppsats som jag har skrivit. Många av er har läst den så ni får välja själva om ni vill läsa den igen.


Flugan

Störande ljud. Det finns många men det jag avskyr mest är det där surrandet. Man hör det jäkla surrandet och allt man tänker på är dö dö dö. Vad ska jag välja? Mosa? Smälla?
KÖRA ÖVER MED ÅNGVÄLT?

... Dö fluga dö ...

Det var en söndag kväll, jag skulle upp tidigt på morgonen. Klockan var halv 12 och jag gick äntligen och la mig. 10 minuter gick, 1 kvart gick "men somna då!" Det är just i ett sånt här läge man bara vill sova och inte vill bli störd. Men alltså, jag ligger där och försöker sova, då jag hör ett surrande ljud, en fluga. "strunta i den försök sova". Men det enda jag kan tänka på är "bssrr...bssrr...AHHHH!!!"

Jag rusar upp med flugsmällan i högsta hugg, tänder taklampan och är redo att smälla till det första som rör sig. Jag försöker lyssna men hör inget. "Andas inte så högt!" skriker jag till min bror. Jag kan fortfarande inte höra något så jag släcker lampan och går och lägger mig igen. Efter 2 minuter hör jag surret igen. Jag springer upp, söker igenom rummet med flugsmällan. Jag kan inte hitta någon fluga och ljudet tystnade så fort jag tände lampan. Jävla flughelvete! Jaha så då går jag alltså och lägger mig för tredje gången. Efter ungefär 3 minuter hör jag ett ljud som låter som om någon borstar tänderna med en elvisp. Jag går upp (igen) och tänder lampan (igen). Tills sista hittar jag flugan. Flugan sitter fast i ett spindelnät (jag städar...ibland). Jag ställer mig och hånflinar och ropar "dö, dö, dö (ja, jag är ganska normal)!!!
Efter ett tag kommer mamma upp för trappen, hon säger inget. Hon bara smäller flugan med en tidning sen går hon ner igen. Jag står fortfarande och bara glor sen efter ett tag går jag och lägger mig igen.

Allt det här är 100% sanning. Jag kommer att skylla på att jag var lite trött om någon undrar varför jag stog och skrek "dö, dö, dö" åt en fluga. Hoppas att inte grannarna hörde, det kan ju vara därför de tittar lite konstigt på mig
när jag träffar dom.
image43
Det här var en uppsats jag skrev i början av 9:an.
Allt är faktiskt baserad på en verklig händelse
(det låter så häftigt när man säger så).
Alla har säkert någon gång varit med om att
inte kunna sova på grund av en fluga som
surrar en i örat. Men ingen har säkert
varit lika aggressiv som jag och sen
visat det inför hela svenska folket (de som läser
min blogg vilket är ungefär 4-5 personer).

Ha en fortsatt trevlig dag!

xoxo / K

Kommentarer
Postat av: Alex

Ehm jag har varit minst lika aggressiv :P

2008-04-10 @ 17:17:33
URL: http://Alexpalex.com
Postat av: hugo

Jag hatar nästan myggor mer, på sommaren när man ska sova du vet.

2008-04-10 @ 17:37:26
URL: http://hambraeus.blogg.se
Postat av: ida

hahahh för bra, jag vet hur ofta du städar eftersom du alltid har dam(m)(p) under sängen

2008-04-10 @ 22:44:45
URL: http://idabergstrom.blogg.se
Postat av: sofia

hahah, älskar den där berättelsen!

2008-04-13 @ 00:16:36

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0