Söndag-Torsdag SÄLEN

söndagen åkte Moa, Ida, Louise och jag hem till Alex för att sen åka till Sälen, Adam var redan där. När vi kom fram ungefär vid 17.00 så var alla redan jättetrötta. Ida sammanfattade första dan såhär: satte på tv:n, lagade mat, gick till affären. 

måndagen gick vi upp vid 9 och gjorde oss i ordning för att åka skidor. Vädret var inge vidare, det var blåsigt, dimmigt och så snöade/regnade det. Sen när vi skulle åka så upptäckte jag att mina skidglasögon var borta men som tur var behövde jag inga den dan och Adam hade ett par extra i stugan (mycket intressant jag vet). På kvällen skrämde killarna upp oss så vi var livrädda, tack -.- 

tisdagen tog vi sovmorgon till 11.00 (det var kvällsöppet i backarna) men jag och Ida gick upp lite senare eftersom att vi ville att någon skulle komma och väcka oss (vilket ingen gjorde så vi låg där i 2h och väntade.) När vi väl hade kommit upp åt vi frukost och åkte iväg till backen. Det var inte så bra väder den här dagen heller. Det snöade och blåste + att det var mörkt så vi åkte inte så länge.

onsdagen gick vi upp klockan 8.30 och tog oss till backen ganska tidigt sen åkte vi tills liftarna stängde vid 15.30. Den dan åt vi i Toppstugan, det var bra. Den kvällen var det snöbollskrig och det skulle egentligen vara tjejerna mot killarna men jag är ju lite trög så jag kastade på alla. Det fanns en rolig kulle där som man slängde sig ner för. Där lekte vi Herre på täppan HAHA.

torsdagen (idag, för alla som är lite tröga) så gick vi upp klockan 9.00 för att städa lite. Vi skulle lämna stugan klockan 13.00. När vi blev klara med det läste vi lite fysik, det var tråkigt. Sen åkte vi hem och nu sitter jag här, vid datorn. Snart ska jag gå och äta pannkakor, MUMS :D

Jag vill tillbaka till Sälen! <33


/♥



 


Kommentarer
Postat av: Alex

Men vadå "tack" den kvällen var ju som gjort för att skrämma er..
Jag vill tillbaka dit :)
puss

Postat av: Alex

Haha onsdagen va ju lätt bäst tack för hjälpen ;)

Postat av: moa

good times :)

2008-01-18 @ 16:27:45
URL: http://sundelius.blogg.se

Kommentera inlägget:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0